Elevforeningen

Brejning Efterskole tilbyder ikke kun et sammenhold med din egen årgang.

Gennem Brejning Efterskole Elevforening får du muligheden for at møde tidligere elever fra andre årgange end din egen og derved danne venskaber på kryds og tværs af årgange både under dit efterskoleophold og efter.

Elever har friluftsliv og sover i shelter på efterskole i Jylland

Elevforeningen har hvert år to arrangementer, hvor alle tidligere årgange inviteres

Det ene arrangement kalder vi A-weekend, hvor A’et repræsenterer arbejde, afslapning og aktivitet. A-weekend foregår på Brejning Efterskole i foråret og danner rammen for det første officielle møde mellem tidligere årgange og den nuværende.

I forårssolen arbejdes der på at istandsætte skolen f.eks. male, rydde ukrudt, anlægge nye udendørsarealer, andre er optaget af weekendens planlagte aktiviteter og konkurrencer og i pauserne slapper alle af i solen på græsplænen.

Det andet arrangement er vores største, det hedder GEW (Gamle Elevers Weekend) og ligger i efteråret. Her mødes tidligere elever til hygge på skolen fredag aften og lørdag er der stor fest i en hal i nærområdet. Omkring 300 tidligere Brejning Efterskole elever fester sammen og danner venskaber og sammenhold på tværs af årgange.

Udover A-weekend og GEW, udgiver vi hvert år årsskriftet Blodbøgen.

Her kan man læse om skolen og dens nuværende elever, men også læse sjove artikler og quizzer som vi i redaktionen har fundet på. Formålet med A-weekend, GEW og Blodbøgen er helt enkelt at understøtte fællesskabet på tværs af årgange og derved sikre, at efterskolefølelsen og tilhørsforholdet til Brejning Efterskole ikke forsvinder blot fordi efterskoleåret er slut.

Brejningefterskole2021 06957

Du kan læse mere på Elevforeningens egen hjemmeside eller følge med på Facebook og Instagram.

Hjemmesiden: Brejning Elevforening

Facebook: Brejning Efterskoles Elevforening