Projektledelse på Brejning Efterskole

Brejningelever sætter aftryk!

På Brejning Efterskole tror vi på, at alle har mulighed for at sætte aftryk uanset om det gælder dit eget liv, dine omgivelser eller i et helt lokalsamfund.
Projektlederuddannelsen på Brejning Efterskole er vores måde at give dig værktøjer til både at håndtere konkrete projekter, komme godt igennem en ungdomsuddannelse eller udleve drømme.

Elever støtter hinanden

Certificeret uddannelse

På Brejning Efterskole får du ikke bare mulighed for at blive hamrende god til at lede projekter - du får også titlen “Projektleder”. Dine nye kompetencer og de værktøjer, du lærer, er anerkendt af erhvervslivet. Består du eksamen, får du et certifikat og en titel, som du kan have med dig hele livet.

Projektlederuddannelsen er en helt unik mulighed for unge. Det stykke papir kan du bruge senere til at søge arbejde, søge uddannelse eller som rygdækning for, at du faktisk kan forvandle skøre/vilde/seje/gode idéer på papiret til rigtige projekter i virkeligheden.

Efterskoleelever arbejder med projektledelse

De største projekter - Vi lever ideerne ud.

På Brejning Efterskole er det dig som elev, der står i spidsen for skolens vigtigste projekter. Når vi siger, at vi lytter og arbejder sammen med eleverne, så mener vi det. Den årlige udlandstur for hele skolen planlægges af elever efter, at hele årgange demokratisk er blevet enige om destinationen.

Desuden får eleverne lov til at planlægge og styre projekter som fx introturen, Efterskolernes Dag med mere end 300 besøgende, skabe nye faciliteter som fx MTB-spor eller discgolfbane og arrangementer for lokalsamfundet. Også i linjefagene dukker projektledelse op, når eleverne er med til at planlægge og afvikle.

Projektlederuddannelsen giver dig mulighed for at sætte aftryk på dit år på Brejning Efterskolen, og du vil opdage, at der pludselig er meget kortere fra idé til virkelighed, når man har værktøjerne med og oplever opbakning fra kammerater og skolen.

De voksne på skolen stiller sig gerne i baggrunden og støtter, når I er med til at planlægge udlandsturen eller finder på et genialt projekt i hverdagen. I får naturligvis de bedste værktøjer, som I kan bruge med det samme - og vi starter med at prøve det hele af i lidt mere overskuelige projekter.
Det kan muligvis lyde overvældende nu, men vi står bag jer hele vejen.