Livsstil

Hvem vil ikke gerne være den bedste udgave af sig selv? Små forandringer i din livsstil, kan hjælpe dig i din retning. Vi guider dig, hjælper dig og tester dig samtidig med, at du kommer derud, hvor du ikke kan bunde - både mentalt og fysisk.

Du vil blive mentalt udfordret samtidig med, at din fysisk ikke skal snydes.

Hvis du ikke er bange for at tage udfordringer op og teste dig selv, så er det livsstillinjen du skal vælge. Vi kommer i løbet af året til at arbejde med balance mellem dit indre og ydre, her hvordan sund kost og motion kan øge livskvaliteten. Er yoga, cirkeltræning, (vinter)badning, løbeture, kano, massage, sub, chokolademeditation, sanketure, grønne smoothies og meget mere, noget der tænder en indre glæd i dig, så er det Livsstillinjen du skal vælge.

Batterierne lades op ved at finde ro, overskud og energi blandet med en sund kost. Hermed ønsker vi, at sundhed opleves som en integreret del af dit liv og dine valg for en sund livsstil. Vi ses!

Fra skoleåret 2023/2024 kan eleverne 3 gange om året skifte mellem linjefagene "Kreativ" og "Livsstil". Forløbene præsenteres for eleverne, og så kan der vælges. Valget foretages løbende i skoleåret.

”Vi laver alt det bedste fra de andre linjer. Vi laver mad, træner fx løb, vi laver kreative ting og er udenfor i naturen. Og så har vi fx meditation som kun findes på Livsstil.”

Kasper

”På Livsstil får man lov til at prøve mange forskellige ting. Og en masse ting jeg aldrig havde prøvet før”

Johan

Faciliteter - Livsstil

Efterskoleelever dyrker yoga

Livsstil – Både praktisk og teoretisk

Undervisningen på Livsstillinjen er både praktisk og teoretisk:

• Restitution; behandlinger af kroppen – fx massage, fodbade og sauna. Mentaltræning gennem forskellige øvelser.
  • Motion; yoga, pilates, cirkeltræning, løbeture og gåture. Sundhed i et bredt perspektiv – hvornår føler du dig sund og glad?
  • Kost; mad med omtanke, sund hverdags mad og snacks
  • Psykologi; Vi kommer gennem emner som at hvile i sig selv, finde ro i hverdagen og livsglæde. Der er både individuel fordybelse og fælles snakke

Livsstilslinjen har altid gang i mange spændende ting.

Efterskoleelever sover i shelter ved efterskole i Jylland

I løbet af dit år på Brejning Efterskole har du mulighed for at vælge forskellige valgfag. Valgfagene er opdelt i sommer- og vintervalgfag.

Vores valgfag varierer fra år til år, da vi har fokus på at udvikle hvert elevhold på bedst mulige måde og give vores elever netop de udfordringer, som passer lige til dem.

Læs mere om vores valgfag