Elever laver mad på efterskole ved Vejle

I løbet af dit år på Brejning Efterskole har du mulighed for at vælge forskellige valgfag. Der er to typer valgfag: "valgfag for alle" og "10. klasses valgfag".

Valgfag for alle er opdelt i sommer- og vintervalgfag.
Vores valgfag varierer fra år til år, da vi har fokus på at udvikle hvert elevhold på bedst mulige måde og give vores elever netop de udfordringer, som passer lige til dem.

Sommervalgfag vælges fra august til oktober (efterårsferien) og igen fra ca. april (påske) til juni.
Vintervalgfag vælges fra oktober(efterårsferien) og til ca. april (påske).
Du har valgfag én gang om ugen i to timer.

Du kan vælge mellem fag indenfor følgende temaer:

• Friluftsliv – fx klatring, træklatring, kajak, kano eller SUP
  • Bevægelse – fx fodbold, løbetræning, mountainbike eller outdoor fitness
  • Madlavning – fx mad i naturen, spis naturen eller udekøkken
  • Kreativ – fx perspektivtegning, strikning og design/tryk

10. klasses valgfag er helårsvalgfag, 9. klasses elever der ikke har tysk eller fransk prøveforberedende deltager med 10. klasse i valgfagene.

Du kan vælge mellem:

• Tysk 10.(prøveforberedende)
  • Fransk 10.(prøveforberedende)
  • Drama
  • Samfundsfag
  • Naturfag
  • Projektfag

Sommervalgfag

Nedenfor kan du se nogle af vores valgfagsmuligheder - dog er det ikke alle vi kan garantere at du kan få, da vi jævnligt skifter dem ud. Tag derfor en snak med skolen omkring hvilke der er mulige når du skal starte.

Vintervalgfag

Vintervalgfag vælges fra oktober(efterårsferien) og til ca. april (påske).

"Det er mega sjovt samtidig med at man får sved på panden og adrenalin, det er dét, der er fedt"

Agnes