Brejningeffekten
Det er svært at gennemskue præcis hvad det er – det kendetegnes måske lidt som vinden – det kan ikke ses, men det kan mærkes. Så når det ikke er her, føles det bare helt forkert. Mange af mine BE-venner skal jeg da godt nok være sammen med i ferien, og det bliver da også rigtig hyggeligt. Det er bare ikke det samme som at være på Brejning. Jeg tager mig selv i at sukke efter de hyggelige stunder – dem vi altid har på Brejning. Har jeg hjemve? Nej det vil jeg ikke mene. For selvom jeg elsker at være på Brejning, er det også meget rart at være hjemme – det folk bare ikke kan forstå er, at der mangler en helt speciel stemning.
Brejning Efterskole
Brejning Efterskole er en sund og grøn – friluftslivs efterskole. Vi har 5 forskellige linjefag – Gourmet, Outdoor, Innovation, Craft og Wellness. Vi går i skole fra 9-12 hver dag og har derefter enten valgfag eller linjefag. Om aftenen hygger vi i diverse opholdsrum, f.eks. spiller vi spil i Gimle eller ser film i Wii-rummet. Vi går meget op i at alle har det godt og er glade for at være på skolen. I løbet af året afholder vi forskellige arrangementer – der bliver også plads til en udlandstur, som vi selv planlægger. I weekenderne er der forskellige aktiviteter, vi laver f.eks. filmmaratons, sukkerknaldskrig eller er kreative.
Brejningeffekten
Brejningeffekten er dét der gør Brejning unik – kun nuværende eller gamle elever kan beskrive den. Jeg tror knap nok lærerne ved, hvad det er. Måske er det de gamle værelser – med skjulte skatte, kontaktgruppekøkkenerne malet af de tidligere årgange. Den omkringliggende natur, duften af Karins nybagte boller – eller noget helt andet? Jeg tror Brejningeffekten er, hvad du gør den til. Hver årgang har deres helt unikke BE-effekt, BE15 havde deres, vi har vores på 16. årgang og, BE17 får deres. Det kan ikke tages eller gives væk. Det en hel speciel ting, og den gør BE til noget helt specielt.