Vi afholder Efterskolernes Dag, som åbent hus arrangement" søndag d. 29. september 2024 kl. 13.00 -17.00. Kig forbi og se om Brejning kunne være noget for dig.

Velkommen til Brejning Efterskole

Vi er en efterskole med fokus på natur- og friluftsliv. Hos os kan du tage en certificeret projektlederuddannelse og lave store, små, sjove og ægte projekter. Du får plads og hjælp til at navigere i dit eget liv, og du kommer til at tage ansvar for fællesskabet.

Faciliteter

Med udsigt over Vejle fjord og omgivet af skov og grønne områder ligger Brejning Efterskole. De smukke gamle hvide bygninger danner hyggelige rammer om vores hverdag. Alle vores udendørsfaciliteter ligger tæt på skolen, så de er let tilgængelige både i undervisningen og i fritiden.

“Det er mega sjovt samtidig med at man får sved på panden og adrenalin, det er dét, der er fedt

Agnes

“Man lærer hinanden at kende på en helt ny måde når man er presset mentalt og fysisk"

Birk

“Man er ude for så mange skøre og anderledes ting end man normalt kender til, som virkelig skaber et fællesskab”

Halfdan

“Det er ligepludseligt sjovt at gå i mudder til knæene, og man undgår nærmest stigerne uden om søerne for why not?”

Philip

”Vi får lov til at give kreaprojekterne vores eget udtryk.”

Nanna

”Lærerne får de vildeste ideer.”

”Vi har meget indflydelse på det vi laver.”

Emma

”Vi laver alt det bedste fra de andre linjer. Vi laver mad, træner fx løb, vi laver kreative ting og er udenfor i naturen. Og så har vi fx meditation som kun findes på Livsstil.”

Kasper

”Vi laver alle mulige forskellige ting. Mad, arbejder med kort og laver håndværk”

Holger

”På Livsstil får man lov til at prøve mange forskellige ting. Og en masse ting jeg aldrig havde prøvet før”

Johan

”Det er dejligt at der er tid til hygge og have ro omkring sig.”

Liva

"Gastronomi er én stor legeplads for mad-nørder"

Corinna

"Gastronomi er sjovt, fordi man sammen får lov til at gå i dybden med mad på nye måder"